6 STUNDAS MIEGA - KAS NOTIEK AR TEVI?

Updated: Jan 10, 2019

“Vai Tu guli vismaz 8 stundas diennaktī?”

Šo jautājumu mēs saņemam diezgan bieži - no ārstiem, no vecākiem, no partneriem un dažreiz arī kolēģiem - taču tas nav pārāk motivējoši, lai gulētu ilgāk un lielākoties nesanāk tās 8 stundas miega.



Domāju, ka nevienam nav atklājums, ka miega trūkums negatīvi ietekmē mūsu organismu, taču joprojām tam ir sarežģīti konkurēt ar ikdienas darbiem un aktivitātēm.



Dažreiz vajadzīga kārtīga motivācijas deva, lai dotos gulēt laicīgi, un varbūt šī motivācija būs pētījums, kas atklāj vēl vienas sekas miega trūkumam - dehidratāciju.


Pētījumā, kas publicēts žurnālā  Sleep tika apkopoti dati no 25,000 cilvēku un tika salīdzināti cilvēki, kas gulēja vismaz astoņas vai vairāk stundas ar cilvēkiem, kuri gulēja sešas stundas. Tām personām, kas gulēja mazāk, tika atklāts koncentrētāks urīna saturs un 16% - 59% lielāka iespējamība dehidratācijai.

Ko tas nozīmē ? 

Eksperti domā, ka par to atbild hormons vazopresīns, kas tiek izdalīts miegā ciklā. 


Vazopresīns atbild par šķidruma līmeņiem ķermenī. Ja ūdens ir par maz, tas tiek atgūts no urīna, kas pasargā mūs no ūdens zaudēšanas miega laikā.


Tātad, ja nesaņemam pietiekoši miega, vazopresīns nevar paveikt savu darbu un hidratācijas process cieš.


Un tas darbojas abos virzienos - miega kvalitāti ietekmēs nepietiekami uzņemts ūdens.

Tā kā miega traucējumu gadījumā neiesaku problēmu uzreiz risināt ar medikamentiem, iespējams palīdzēs pietiekama ūdens uzņemšana.


Tāpēc iepauzē un padomā vēlreiz - vai tiešām regulāra miega upurēšana ir tā vērta, jo tādā veidā Tu savam ķermenim nodari ievērojamas, negatīvas izmaiņas.


Dehidratācijas sekas ir:

  • sausa āda un pāragra novecošana (kas ir neatgriezeniska);

  • galvassāpes un reiboņi;

  • garastavokļa izmaiņas

kā arī

  • nieru darbības traucējumi un ķermeņa veiktspēja.


Es ceru, ka vismaz šodien tas būs iemesls aiziet gulēt par stundiņu agrāk.

Un, ja kādu dienu redzi, ka vēlais vakars ir neizbēgams, dzer ūdeni un noliec arī glāzi ūdens pie gultas.


Rūpējies par sevi!


  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon