PAREIZA ELPOŠANA AR DIAFRAGMU

Vai tiešām eksistē pareiza un nepareiza elpošana?


Elpot ir pirmais, ko mēs iemācāmies dzīvē, taču laika gaitā izrādās, ka lielai daļai cilvēku ir vērts uzlabot savas elpošanas iemaņas.


Regulāra elpošanas vingrinājumu veikšana mazina nogurumu, ko izraisa nepietiekams saules gaismas trūkums un mainīgie laika apstākļi. Elpošanas vingrinājumi stiprina imūnsistēmu, atvieglo muskuļu sāpes un saspringumu, jo uzlabo asinsriti un nervu sistēmas darbību. Kā arī pētījumi liecina, ka regulāra elpošanas vingrinājumu izpilde uzlabo vielmaiņu, mazina sirdstriekas iespējamību un astmas un bronhītu simptomus.


Šim nolūkam esmu izveidojis mini online mēneša kursu iekšējās enerģijas atjaunošanai, un tas balstīts uz ikdienas elpošanas praksi.


Bet šī raksta mērķis ir iepazīstināt ar elpošanas nozīmi treniņos. Elpojam mēs visi, bet kāda elpošana nāk par labu treniņu procesam?


Kā pareizi elpot ar diagragmu.

Elpošanas pienesums treniņu procesā

Pastāv vien divi elpošanas veidi - augšējā jeb elpošana no krūtīm un apakšējā (ar diafragmu)

Par diafragmu sauc muskuli, kas atdala vēdera dobumu no krūšu kurvja.


Elpojot ar krūtīm, aktīvu darbību veic tikai plaušu augšējā daļa, aptuveni 20% procenti, kā rezultātā ir limitēta skābekļa nokļūšana organismā. Kā arī šādi elpojot, plecu joslas muskuļi ir nepārtraukti saspringti un rada muskuļu pārpūli un sāpes.


Treniņu procesa būtība ir pavisam vienkārša, jo lielāku muskuļu darbu jūs veicat, jo lielāks skābekļa daudzums ir nepieciešams ķermenim.


Ja cilvēks piekopj augšējo elpošanu, skābekļa daudzums ir nepietiekams. Lai to kompensētu, cilvēks sāk elpot biežāk, taču tas nepalīdz sekmīgi izelpot ogļskābo gāzi. Un tāpēc viņš nevar ieelpot pietiekmā daudzumā skābekli, jo vieta plaušās jau ir aizņemta ar CO2. Un rezultāts ir acīmredzams - bieža, sekla elpošana, elpas trūkums, sāpes pakrūtē, jo tā reaģē liesa uz skābekļa trūkumu.


Tāpēc pilnvērtīgai ķermeņa apgādei ar skābekli elpošanā ir jāiesaista diafragma, kas bagātīgi piesātina asinis ar skābekli. Tiek uzlabota muskuļu, iekšējo orgānu un sirds-asinsvadu sistēma.


Sākumā var var būt sarežģīti “elpot ar vēderu visa treniņa garumā, tāpēc iesaku apgulties uz muguras un sākt praktizēt tikai elpošanu.

Kad jūtaties pārliecināts, pakāpeniski ieviesiet vingrinājumus, ik pa laikam pārjautājot sev - “Vai es elpoju ar diafragmu?”



Vai neaizmirsi apskatīties video instrukciju - "Kā elpot ar diafragmu?" ⤴️

  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon