SĀP PĒDAS! Kā rūpēties par tām?

Updated: Apr 25, 2019


Sāpes pēdu apvidū var kļūt par nopietnu problēmu, traucējot ierastajam dzīves ritmam, it īpaš,i ja pavadāt daudz laika kustoties vai stāvaot. Par laimi, ir vairāki veidi, kas palīdzēs atbrīvot kājas no sāpēm un  atkal justies labi.


Kas izraisa sāpes pēdās?

Par sāpēm pēdās sūdzās daudz vairāk cilvēku nekā spējat iedomāties. Vismaz vienreiz dzīvē katrs desmitais cilvēks ir sūdzējies par sāpošām pēdām. Visbiežāk ar to saskarās vidēja vecuma cilvēki, aktīvi cilvēki, kā arī tie, kam daudz jāstāv vai jāstaigā ikdienā.


Galvenais cēlonis pēdu sāpēm ir traumēta plantārā fascija. Tas ir blīvs saistaudu slānis, kas iet gar pēdas apakšējo daļu.


Ja fascija ir nepārtraukti noslogota, rodas kairinājums, pampums un iekaisums. Tas viss rada sāpes pēdās.


Atpazīstam iemeslus - neignorējam sāpes!

Pirmais solis ir problēmas atpazīšana.


Sāpes. Visbiežāk sāpes parādās noteiktā pēdas daļā - papēža pusē. Dienas laikā iespējams diskomforta nav, taču sāpēs jūt pie noteiktas slodzes - ilgstoši kāpjot pa trepēm vai staigājot uz pirkstgaliem.

Vai, piemērām, sāpes ir negaidītas - parādās, izkāpjot no gultas.

Atcerieties, ja sāpes ar katru dienu palielinās, ir nepieciešama vizīte pie ārsta!


Nevienmērīga gaita. Bieži sāpes parādās tikai vienā pēdā nevis abās vienlaicīgi. Tas notiek tāpēc, ka nevienmērīgi pārnesat svaru no vienas kājas uz otru, zemapziņā jūs saudzējat sāpīgo vietu. Taču tas var novest pie nopietnām problēmām arī pārējā ķermenī, tā kā pēdas ir cieši saistītas ar mugurkaulu un var radīt nepatīkamas sekas.


Nogurums. Ja kājas ir regulāri nogurušas, tas liecina par pēdu pārslodzi. Biežas un lielas slodzes pēdām - galvenais sāpju iemesls.


Ko darīt? Ārstēšana un profilakse.

Staipīties. Vingrinājumi ikru stiepšanai un pēdām palīdz iesildīties tādējādi pasargā pēdas no traumas ne tikai treniņos, bet arī darba dienas sākumā un veicina atjaunošanos dienas beigās.


Izvēlieties pareizus apavus. Apaviem ir jāamortizē pēdas, kas samazina ikdienas slodzi, taču atcerieties, ka apavi arī nevar būt pārāk mīksti, jo tas rada saišu problēmas.


Sportojiet ar prātu. Labas fiziskās aktivitātes ir tādas, kas vienmērīgi sadala slodzi visam ķermenim un attīstīsta ķermeni kopumā. Piemēram, lielu slodzi pēdām rada skriešana. Turpiniet skriet, taču ieviesiet dažādību savās aktivitētēs un pamēģiniet kaut ko jaunu! Fokuss būs nobīdīts, ķermenis attīstīsies daudzpusīgāk un pēdām būs atslodze.


Atpūta. Jebkura iekaisuma ārstēšana prasa laiku, tāpēc sāpju gadījumā ievērojiet saudzīgu režīmu, vairāk atpūtiniet kājas un esiet pacietīgs.


Ar īpašu gādīgumu, Bukovska Terapijā, atradīsies laiks parūpēties par pēdu veselību!




337 views
  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon