SPORTISTIEM - SACENSĪBĀS (SVARĪGI IKVIENAM!)

Updated: Sep 24, 2018


Aizvadītās brīvdienas es pavadīju izstādē "Atpūta un sports", strādājot “Recovery zone” ar saviem sadarbības partneriem no ROCKTAPE un POWERDOT, kopīgi palīdzot atjaunot spēkus crossfit atlētiem, kas piedalījās 3 dienu turpat notiekošajās "Battle of Riga" sacensībās. Darba netrūka, jo interese bija liela. Nāca gan atlēti, gan izstādes apmeklētāji.


Šīs divas dienas man bija iespēja pavērot sportistus darbībā sacensību režīmā. Novēroju, ka atlēti maksimāli iegulda savus spēkus uzdevumu izpildei, lai tiktu līdz finiša līnijai, bet nepārzina iespējas, kā sev palīdzēt visātrāk atgūt spēkus un kā izvadīt pienskābi no organisma. Tas ir ļoti svarīgi, īpaši ja sacensībās ir vairāki posmi, kur katrā no tiem ir jāstrādā ar maksimālu atdevi.


Lai sportisti būtu savā labākājā formā sacensību laikā, izturētu ilgstošu un intensīvu slodzi un ātri atjaunotos pēc sacensībām, esmu izveidojis sarakstu, kāda palīdzība būtu noderīga sportistiem sacensību laikā.

UZTURS.

Ir pašsaprotami, ka uzturs ir pamatu pamats - degviela, no kuras kvalitātes atkarīgas organisma darbaspējas. Tas ir katra paša lēmums, kādu uzturu piekopt un vai lietot uztura bagātinātājus, taču sacensību laikā ķermenis izjūt pastiprinātu slodzi un zaudēto enerģijas resursu atjaunošanai palīdz dažādu šķidrumu uzņemšana. Pirmām kārtām, tas ir ūdens. Balstoties uz sporta zinātnieku datiem, dehidratācijas laikā netiek kvalitatīvi producēta enerģija un līdz ar to fiziskās darbspējas samazinās par 8 līdz 10% (spēks - par 10%, bet ātrums par - 8%). Ja dzērieni ir bagātināti ar elektrolītiem un/vai aminoskābēm, tie palīdz ātrāk atjaunot enerģiju un muskuļus, īpaši svarīgi tas ir pēc intensīvas slodzes.

TEIPOŠANA.

Dod papildus stimulāciju savilktiem muskuļiem, lai muskulis spētu maksimāli darboties savā kustību amplitūdā. Vājie muskuļi tiek nodrošināti ar papildus balsta funkciju, kas var būt nozīmīgi dažādu kustību izpildei. Locītavu fiksācija ar teipu mazina sāpes un diskomfortu.



Teipošana veicina asins cirkulāciju, kas palīdz ātrāk atjaunoties muskuļiem un attīrīties organismam pēc fiziskas slodzes. (Teipošanas laiks 10-15min)

THERAGUN VIBROMASĀŽA

10 minūtes vibromasāžas palīdz atjaunot muskuļu darbaspējas, atvieglo muskuļu sāpes un atbrīvo saspringtos un saīsinātos muskuļus, uzlabo asinsapgādi. Šis masāžas veids ir guvis īpašu popularitāti sportistu vidū, jo Theragun tiek galā ar īpaši stipri un ilgstoši savilktiem muskuļiem.


POWERDOT MUSKUĻU ELEKTRO STIMULĀCIJA.

Tas ir veids, kā sagatavot un iesildīt muskuļus pirms slodzes vai atslābināt pēc slodzes, precīzi darbojoties uz konkrētām muskuļu grupām. Muskuļu atjaunošana notiek ar elektro impulsu palīdzību, kas darbojas uz muskuļiem, veicina asins cirkulāciju, noņem muskuļu saspringumu un tos atslābina.

Muskuļu iesildīšana ar elektro stimulāciju samazina traumu risku. (Ilgums no 10-20min)


ROCKBLADEFASCIĀLĀ MASĀŽA

Fascija ir saistaudi, kas ieskauj visu ķermeni. Tas ir tīkls, kas savieno ķermeni četros līmeņos kā karte. Tai piemīt sava elasticitāte, kurai ir liela nozīme skeleta un muskuļu kustībai. Ja elasticitāte samazinās vienā ķermeņa zonā, tai pakļaujas arī pārējas ķermeņa zonas. Tāpēc fasciālā masāža ir nepieciešama muskuļu un locītavu funkciju uzlabošanai. Šīs masāžas atslēga ir ilglaicīga iedarbība. (Ilgums no 20min)

Šo sarakstu esmu izveidojis, sekojot līdzi jaunumiem un atzītām, pārbaudītām vērtībām pasaulē un ieviešot praksē Latvijā. Dažas no tām ir novitāte Latvijā, tāpēc, ja rodas interese izmēģināt - tas ir iespējams, piesakoties uz vizīti sadaļā REZERVĒ!


Kā arī es piedāvāju pakalpojumu "Atjaunošanās zona" sacensību laikā. Ja vēlies, lai arī Tavās sacensībās būtu šāda iespēja, raksti!


18 views
  • White Facebook Icon
  • White YouTube Icon
  • White Instagram Icon